måndag 2 juli 2012

Piffade hörlurar

Jag gillar in-ear-lurar, för även om jag är jättesnygg i både solglasögon och mössa får ett par stora lurar på huvudet mig att se ganska fånig ut. Något annat som ser ganska fånigt ut är tyvärr in-ear-lurar. Mina är jättebra, men dom ser lika skojjiga ut som Göran Hägglund. 
Jag fixade det.



 Hade dom varit platta uppepå hade det varit skitlätt, då hade jag bara limmat dit en plastros ur "ebay-fynd"-lådan, men närå, så lätt blir man inte av med Hägglund.

Jag letade istället fram en klutt cernitlera, och satte igång att göra rosor för hand.
 

Såhär blev den första. Behöver jag ens nämna att jag dekorerat många tårtor i mina dagar?

Sen skar jag av en bit på baksidan och gjorde sen en liten ingröpning för den utstickande delen på luren.

Tryckte fast rosen och modellerade lite så den skulle sitta fast ordentligt. Sedan pillade jag försiktigt bort rosen och la den på en tallrik medan jag gjorde en till likadan. In i ugnen en stund...

och sen hade jag två rosor gjorda för mina lurar.

 Letade reda på min bästis superlimmet...

...och  WHAM BAM THANK YOU MA´AM, fancy lurar!

Sådär, då var det fixat.

Bjussar på ett låttips så du kan inviga dina "nya" lurar.

4 kommentarer:

Du gillar´t?
Lämna gärna en kommentar! Jag svarar på kommentarerna här i min egen blogg, annars virrar jag bara ihop det. Puss!