torsdag 28 juni 2012

Brevhållare

Ibland när jag har tråkigt så brukar jag surfa runt bland mina pysselbokmärken och hitta ett snabbprojekt. Det här är ett av dom.

Jag såg en sånhär brevsamlare, och eftersom varken jag eller Daniel är speciellt ordningsamma av oss tänkte jag att en sån behöver vi! Här samlar vi räkningarna och andra viktiga brev som ramlar in genom brevlådan tills det är dags att ta tag i dom. Den är placerad precis innanför ytterdörren, så att det är skitlätt att bara sätta upp de läskiga fönsterkuverten där. Nu när jag skulle fota min brevsamlare var räkningarna precis betalda och jag kunde inte hitta ett enda fönsterkuvert som ville posera för mig, så jag fick improvisera lite. Tur att det är en av dom sakerna jag är bäst på!

Inspirationen kom från www.365slojd.se, en blogg där Sveriges Hemslöjdskonsulenter visar upp smarta grejer man kan slöjda. Som vanligt modifierade jag det hela för att passa vad jag hade hemma. Det var ju liksom inte så att jag bara "åhå, 1,5mms förzinkad och glödgad järntråd, det har jag nog i min välstädade förzinkad-och-glödgad-järntrådslåda!" nä, jag hade najtråd (finns skitbilligt på typ clas ohlsson) och en tunn silverfärgad koppartråd, det fick duga.
Det funkade det med, även om det blir lite ostadigt de månaderna som det är många viktiga papper och räkningar. Brevhållaren spikade jag upp på väggen med svarta spikar med lite större huvuden, typ nubb. Jag ska nog göra en ny någon dag. 

Såhär ser 365slojds version ut:

Bild från http://www.365slojd.se.
Såhär blev min version:



Den ser ut som en mystisk rymdinsekt tom! Jag gillart.


Okej, det var kul, men det tog typ en kvart. Vad ska jag göra nurå, va? (om jag känner mig själv rätt tog jag nog en tupplur)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du gillar´t?
Lämna gärna en kommentar! Jag svarar på kommentarerna här i min egen blogg, annars virrar jag bara ihop det. Puss!