lördag 23 juni 2012

Piffig lysknapp

Ett skitenkelt men roligt sätt att piffa till en strömbrytare. Såhär kan man göra.

1. Hitta en tråkig strömbrytare.


2.Hitta en ram som passar runt strömbrytaren. Den här tror jag är från myrornas. Den var guldfärgad från början, jag målade den med ett lager svart akrylfärg så guldet skiner igenom lite. Man kan kalla det shabby chic, jag kallar det lathet.

3. Sätt några små pytteklickar limpistolslim på ramen och tryck fast den på strömbrytaren. Om man använder pyttelite lim kan man pilla bort den sen om man ska måla om eller flytta, men det sitter ändå rätt bra. Ska man fästa ramen på tapeten får du hitta på en annan metod, för limpistolslimmet tar gärna med sig en bit av tapeten om man ska pilla loss det. Häftmassa kanske?


Sådär, från Tråkig Lysknapp till Fancy Lysknapp på bara en kvart!

2 kommentarer:

Du gillar´t?
Lämna gärna en kommentar! Jag svarar på kommentarerna här i min egen blogg, annars virrar jag bara ihop det. Puss!