lördag 13 april 2013

Superpiffad Byrå!

Hej bloggen, long time no see, vilket såklart är mitt fel. Men nu jäklar. Först och främst vill jag be om ursäkt för kass bildkvalitet, men ett hårigt odjur hoppade upp högst upp på en bokhylla och välte ner min kamera i golvet så objektivet pajjade, och det är så himla trist att lägga upp mobilbilder, men så blir det. Ni får leva med det, och jag också. Hursomhelst, här är ett projekt!

Jag hittade en söt byrå i mitt vindsförråd, och kände att ja, vad fan, den här har ju sett sina bättre dagar. Den behöver piffning! Så jag bar ner den, tog ut lådorna och tja, det som alltid händer hände. Det kom katter i.


Byrån hade en del riktigt fina detaljer, som handtagen till exempel, men den var sliten och hade fuktfläckar överallt.


Jag torkade av hela byrån med diskmedel och framför allt i lådorna, och målade två lager svart, halvblank lackfärg. Visst hade det kanske varit bra om jag hade sandpapprat och grundmålat (som man "ska" göra), men sån är inte jag. Rock´n´roll!


 Handtagen skruvade jag bort och polerade upp med min lilla dremel och en gummitrissa. Skillnaden liksom!

 

Sjukt fancy om jag får säga det själv - vilket jag såklart får.


Sen målade jag insidan och kanterna på lådorna, och här kommer det bästa, med TURKOS FÄRG!


Nu blir det inte så mörkt och dystert när jag försöker hitta bortsprungna strumpor och andra persedlar!



5 kommentarer:

  1. Åh äntligen tillbaka! Assnygg byrå!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, och tack! Jag är skitnöjd med den!

      Radera
  2. Tycker fortfarande att de där kläpparna ser ut som långa, bronsiga, bröst. Hee hee!

    SvaraRadera

Du gillar´t?
Lämna gärna en kommentar! Jag svarar på kommentarerna här i min egen blogg, annars virrar jag bara ihop det. Puss!